İnternet Şubesi Yardım

Odamızın İnternet Şubesi (Online işlemler) menüsü, İsmos ismiyle odamızda da kullanılmakta olan, üye bilgilerinin girildiği programın bir parçası olarak, odamızca yürütülen yoğun çalışmalar sonucunda belirli bir hazırlık tamamlandıktan sonra siz üyelerimizin kullanımına sunulmuştur. Online işlemler bölümünün tüm içeriği, gözükmesi gerekenler veya gözükmeyen bilgiler ile ilgili uygulamalar TÜRMOB’un izin verdiği ölçüde gerçekleşmektedir.

İnternet Şubesine Giriş İçin Şifre Nasıl Alınır?

Online işlemleri için ilk şifre alımı işlemi, giriş ekranında bulunan “şifremi bilmiyorum/unuttum “  tıklanacak ve çıkacak olan ekranda GSMMMO ÜYESİYİM işaretlenecek, TC kimlik numarası ve resimdeki kontrol numarası girilerek şifremi hatırlat tıklanacak.  Bu işlemden sonra sistem şifresi meslek mensubunun cep telefonuna kısa mesaj şeklinde otomatik olarak gönderilmektedir. Bu işlemden sonuç alınamıyorsa meslek mensubu odadaki TC numarası ve cep telefon bilgilerini kontrol etmeli, bir yanlışlık varsa dilekçe ile başvurarak düzeltmesini sağlamalı ve işlemi tekrar etmelidir. Oluşturulan şifreler sistem tarafından otomatik oluşturulmakta ve odamız veya TÜRMOB tarafından görülmemektedir.

1-      Üye kimlik bilgilerinde; meslek mensubu kendisine ait tüm bilgileri görmektedir. Üyemizin fotoğrafı eklenmemişse bir adet vesikalık fotoğrafı odamıza teslim ettiğinde resim yüklenecektir. Fotoğraf yükleme işlemleri üyelerce yapılamamakta odamızca yapılmaktadır. Fotoğrafı gözükmeyenler ve gözükmesini isteyenler vesikalık resimlerini odamıza vermeleri halinde fotoğraf sisteme yüklenecektir.

2-      İletişim bilgileri;  bölümünde meslek mensubunun kendisine ait telefon, faks numaraları, mail adresi, iş adresi ve ev adresi  görülecektir. Bu ekranda iken adres bilgilerinin sol alt tarafında bulunan kırmızı renkli olarak gözüken 4 adet işlem menüsü görülecektir. Burada

  • Tebligat adresini değiştir ; burada yapılacak tebligatların ev veya iş adresine yapılması seçeneği mevcuttur.
  • İletişim bilgilerini değiştir ; iş telefonları ve e-mail adresi odamıza başvurarak, ev ve cep telefon numaraları ise meslek mensubu tarafından sistem üzerinden değiştirilebilmektedir.
  • İş adresi değişikliği için gerekenler ; iş adresi değişikliği için gerekli belgelerden bahsedilmektedir.
  • Ev adresini değiştir ; bu bölümde üye ev adresini değiştirebilecek ancak odamızca işlem onaylandıktan sonra işlem tamamlanmış olacaktır.

3-      Mesaj bilgi bölümüne tıklandığında sizi web sitemizde ilgili bölüme yönlendirmektedir.

4-      Hesap durumu ; Bu bölümde üye odaya olan borçlarının toplamını görebilmekte, eğer borcu varsa alt kısımda  bulunan ödeme linki tıklanarak kredi kartı bilgileri girilerek ödeme yapılabilecek ve makbuz çıktısı alınılabilecektir.

5-      Faaliyet & Ek 9 talep ; bu bölümde faaliyet ve ek 9 belgesi ödemeleri sanal ortamda kredi kartı ile yapılabilmektedir. Ancak faaliyet belgesi ve ek 9’da yürürlükteki mevzuat gereği ıslak imza zorunlu olduğundan, ancak ödeme alınabilmekte fakat Faaliyet belgesi ve Ek 9   internet çıktısı alınamamaktadır. Bu belgelerinde internet ortamında alınılabilmesi için TÜRMOB nezdinde çalışmalarımız devam etmektedir. Ödemesi online işlemler menüsünden  yapılan belgelerin, meslek mensubu tarafından odadan alınması gerekmektedir. Talep edilmesi halinde ilgili belge karşı ödemeli olarak meslek mensubuna kargo ile gönderilebilecektir.

6-      Ruhsat&kimlik&kaşe ; Ruhsat, kimlik veya kaşe ile ilgili başvurularınız hakkında bilgi gözükecektir.

7-      Müşteri bildirim listeleri ; Bu bölümde müşteri bildirim listeleri internet ortamında verilebilmektedir. Müşteri bildirim listelerini internet şubesi üzerinden verirken excell şablonu kullanmak istendiğinde sistem üzerinde Müşteri Bildirim Listesi Gönder bölümünde bulunan

 

tıklandığında örnek şablon bilgisayarınıza indirilecek ve bunun üzerindeki çalışmayı tamamladığınızda bu bilgileri sisteme yükleyebileceksiniz. İndirilen Excel şablonunda sıra no bölümü doldurulmayacak, diğer bölümler doldurulacaktır. Müşteri Bildirim Listesi ilgili yıl için bir kez verildiğinde, sonradan ekleme yapılmak istenirse bir önceki gönderilen Müşteri Bildirim Listesi’ne girilerek ekleme yapılacaktır. Müşteri bildirim formunda yapılan yanlışlıklar ve  hatalarla ilgili iptal ve düzeltme işlemleri üyeler tarafından yapılamamaktadır. Hata ve yanlışlığın düzeltilmesi için geçerli bir neden gösteren dilekçe ile odamıza başvurulduğunda odamızca yapılacaktır. İnternet ortamında verilmeyen Müşteri bildirim listeleri bu bölümde gözükmemektedir. Müşteri Bildirim Listelerinin nasıl verileceği hakkında yardım menüsü bu işlemin yapıldığı ekranın devam eden bölümlerinde mevcuttur.

8-      Makbuzlar ; bu bölümde odamıza yapmış olduğunuz her türlü ödemelerinizin makbuzlarını görme ve çıktı alabilme imkanınız  bulunmaktadır.

9-      Meslek mensubu arama ; Bu bölümde arama kriterleri girilmek suretiyle diğer üyeler arasında arama yapılabilir. Ayrıca, diğer üyelerin adı,soyadı, iş adresi ve sabit telefonu, varsa fotoğrafı gözükmektedir. Diğer üyelerin cep telefonları görülememektedir.